Komunikacja niewerbalna
Komunikacja niewerbalna przez dużą część społeczeństwa jest bagatelizowana i traktowana jako najmniej istotna część dyskusji. W rzeczywistości jest jednak zupełnie inaczej. Aby nasze słowa były interpretowane w odpowiedni sposób, musimy dbać o odpowiednią postawę, gesty, mimikę czy ton głosu. Niezwykle istotny jest również schludny i elegancki ubiór, który wskazuje na naszą higienę. Wszystko to wpływa na fakt, że idealna komunikacja interpersonalna może przebiegać tylko wtedy, gdy spełnione zostaną określone niewerbalne wymogi.
Gesty bardzo często wyrażają więcej niż słowa, a wygląd i zachowanie rozmówcy kształtują naszą opinię na jego temat. Komunikacja niewerbalna ma duże znaczenie zwłaszcza podczas oficjalnych dyskusji. Gdyby pracownik przyszedł do pracodawcy w podartych ciuchach, nie utrzymywał z nim kontaktu wzrokowego i sprawiał wrażenie rozproszonego, to błyskawicznie zrobiłby negatywne wrażenie i prawdopodobnie straciłby pracę. Dlatego właśnie powinniśmy przykładać dużą wagę nie tylko do tego, co mówimy, ale również do sposobu naszego zachowania. Przestrzeganie kilku prostych zasad niewerbalnych może bowiem sprawić, że będziemy traktowani z większa powagą, a wypowiadane przez nas słowa zyskają większe znaczenie.